آفـــــتاب جمعــــه

آدينه كه مي شودمطلب ارسالی ازmanreza

 

آدينه كه مي شود


بارالها! چگونه باور كنم نبودنش را وقتي كه محبت دستي نوازشگر در تار و پود وجودم ريشه مي دواند چگونه باور كنم سكوت درياي چشمهايم را وقتي كه قايق مهربانيش بي ناخدا در اوج آسمانها به پيش مي رود.



آدينه كه مي شود قاصدكهاي دلم را روانه آستان دوست مي كنم تا پيام آور حضور صدفي باشد كه يازده مروايد سبز را با خود به
همراه دارد. وقتي كسي نيست كه درد آشنايم باشد فرشته اي پيدا مي شود تا در خلوت شبهاي تار تسلي بخش خاطرم باشد.

 هنوز ستاره اي بي نورم كه در انتظار شعاعي از خورشيد لحظه شماري مي كنم. كويري در انتظار آبم و حتي درياي اشكهايم كويرتف زده وجودم را سيراب نمي كند.

 از ستارگان آسمان سراغ مي گيرم و چون پرنده اي عاشق گمگشته ام را درميان فرشتگان آسمان مي جويم.

 

 
با من بگو چگونه از رويش ياس ها بگويم ،


وقتي كه نرگسي هاي چشمم در انتظار آمدنت سوسو مي زنند. هر شب با ياد تو به خواب مي روم و صبح در انتظار ... مي دانم كه مي آيي و غبار غم و اندوه هزاران ساله را از قلبهاي خسته مان مي زدايي و اشكهاي زلالمان را از گونه هايمان برمي چيني. مي آيي و ضريح گمشده ياسي كبود را نشانمان ميدهي و مسيح مريم را با خويش همراه مي سازي . مي آيي و صندوقچه موسي را برايمان مي گشايي و آنگاه در كنار كعبه عشاق سر بر آستان بندگي خدايي مي سايي كه آمدنت را به منتظران و مستضعفان جهان وعده داده بود. مي آيي و در فراسوي نگاه منتظرمان، قلبهاي كوچك و اميدوارمان را به هم پيوند ميدهي

  آن روز، روز شادي چشمهاي منتظري است كه عاشقانه مي گريند و به سويت بال و پر مي گشايند




برچسب‌ها: <-TagName->
مراسم جشن تکلیف در طبیعت زیبای چشمه علی

مراسم معنوی جشن تکلیف برای دانش آموزان راهنمایی دهخدای ارتش آباد و روستاهای منطقه در چشمه علی برگزار شد این مراسم باحضور مسئولین آموزش و پرورش و امام جمعه آبگرم انجام گرفت.

در این مراسم امام جمعه محترم فرمودند جشن تکلیف تشرف به محضر خداوند است و روز مهمانی خداوند و نشستن بر سر سفره خداوند است ایشان این روز را ماندگارترین و شیرینترین و روحانیترین روز جوانان خواندند.

ت

 

ض


برچسب‌ها: <-TagName->
حدیث عیدانه جمعه 91/2/15

س

حضرت رسول اعظم می فرماید(وَیلٌ لصُناعِ اُمتی لِیومٍ وَغَد)

وای بر صنعت گران امت من بسبب اینکه در کارشان امروز فردا می کنند

موضوع:اخلاق صنعتگری

در حدیث شریف نبوی هشداری به رعایت نظم در تجارت وصنعت داده شده است

پیام حدیث:در صنعت گری غیر از کسب حلال وتوجه به کیفیت کار و رضایت مشتری از معامله ورعایت امانت داری به نکته ای دقیق وظلم پنهان اشاره شده است

نوعی ظلم واذیت ونارضاریتی در غالب عهد زمانی است

صنعت گران اگر در قولشان امروز فردا کنند مشتری دارای ضرر واذیت خواهد شد

این بلای عمومی صنعت گران است که رعایت قرار های زمانی را ندارند،تاخیر تنبلی در انجام عمل وتمام کردن کار وتحویل جنس ظلم پنهان در تجارت صنعت است

توجه:علامت خطر، فساد،عذاب برای صنعتگران بدقول وبی نظم 


برچسب‌ها: <-TagName->
خطبه نماز جمعه 15/2/91

 


خطبه نماز جمعه 15/2/91

 

 

اعا

 

 
 

چند هفته اخیر خطیب جمعه حاج آقا ی صالحی، به مباحث اخلاق در خانواده پرداختند ،در هفته های گذشته به بیان گناهان خانواده انجام گرفت .تشریح جایگاه وشرافت خانواده وحقیقت گناه وانواع ومراتب گناهان خانواده مباحث خطبه های اخلاقی گذشته بود

 

 

اما این هفته به بحث شیو ه های پیش گیری ودرمان گناهان خانواده پرداختند( با استناد به آیه شریفه مَن عمل صالحاً مِن ذکرٍاُواُنثی فلنحینهُ حیاهً طیبا)

 

 

هر کس عمل صالح انجام دهد مرد باشد یا زن به او حیات طیبه داده خواهد شد

 

 

در آیاتی که الفاظ ذکر وانثی کنار هم می آید غالب آیات ناظر به مباحث خانواده است

 

 

یعنی اگر کسی در فضای خانواده عمل صالح انجام دهد مذکر باشد یا مونث ،اگر با ملاحظه مصالح خانواده عملی به صلاح خانواده انجام دهد به او زندگی پاک عطا خواهد شد

 

 

واما شیوه های پیش گیری ودر مان گناهان خانواده:

 

 

چند عامل در پاکسازی خانواده موثر است وبهترین روش پیشگیری از مفاسد وگناهان خانواده است

 

 
 

آموزش ها ی خانواده :مسلماً بسیاری از افراد جامعه واعضای خانواده در صورت داشتن علم به حلال وحرام ومصالح ومفاسد وتشخیص احکام اسلام از گناهان پرهیز خواهند کرد

 

 

در روایت شریف یکی از تکالیف والدین را (یعلمو القرآن )بیان می کند

 

 

آموزش قرآن: بر هر خانواده وارد شود شیطان وفساد دفع خواهد شدخدواند حافظ قرآن است فرموده است (انا نحن نزلنا الذکر واناله لحافظون )به طریق قرآن اهل وخانواده قرآن نیز محافظت خواهد شد

 

 

آموزش فرار از گناهان وهجرت از فضای آلوده (والرِجزَفاهُجر فسیابک فطهر )

 

 
 

-دومین شیوه ودرمان وپیش گیری: اقامه واحیای نماز در خانواده .نماز انسان را از فحشا ومنکران حفظ می کند

 

 

 خانواده ای که اهل نماز باشد در حصار وحریم نماز قرار می گیرد ونماز خانواده را پاکسازی می کند

 

 
 

-سومین شیوه درمان گناهان وعامل پیشگیری:

 

 

امر به معروف ونهی از منکر است (قوا انفسکم واهلیکم من وقودها النار)

 

 

دعوت اعضای خانواده برای گریز وپرهیز از گناهان

 

 
-چهارمین  شیوه .همیاری وتعاون (تعاونوا علی البر والتقوی و.....)کمک فکری ومشورت در ترک گناهان وهمیاری وهمراهی وتعاون در اجرای واجبلات عامل مهم در درمان وپیش گیری گناهان است  

برچسب‌ها: <-TagName->
خطبه این هفته 91/2/1مطلب ارسالی ازvelaue

خلاصه خطبه های نماز جمعه آبگرم در تاریخ 91/2/1

نماز جمعه این هفته توسط خطیب توانا ومعلم اخلاق حاج آقای صالحی با تسلیت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)شروع گردید  .ایشان در خطبه اول در رابطه با اخلاق در خانواده وآشنایی باگناهان خانواده بحث وبررسی نمودند  که در این رابطه به حقیقت گناه اشاره داشتند و فرمودند حقیقت گناه ازسه چیز خارج نیست  که آن سه عبارتند: آتش ،سم ونجاست اگرگناه به فضای خانواده وارد شود خطر وآسیبش شدید است . از اینکه خانواده مانند قایق می باش      

غرق یا نجات ها جمعی است .در خانواده آبرو هاو ایمانها و رفاه ودرد ها مشترک است .

در سیره حضرت فاطمه زهرا (س) بیان شده است که هیچ گاه همسر ویا اعضای خانواده را تحقیر    نمی کردند . و خصوصا" همسر شان رابا عناوین محترمانه وبازیبا ترین القاب صدا می زدند .

از اینکه می دانستند امیر المومنین (ع)از لقب ابالحسن خوشنود می شوند  آن حضرت را با همین لقب صدا می کردند . از گناهان سنگین وپر خطر در خانواده تحقیر اعضا خانواده مخصوصا"همسر است .

خداوند متعال به مومنین عز ت بخشیده وتعظیم کرده و آبرو و شخصیت مو من متصل به خداست .وشعیان از گوشت وخون اهل بیت هستند . اگرتحقیر شود خدا وپیامبر وائمه تحقیر خواهند شد .

هیچ کس دوست ندارد در جمع تحقیر شود وعقل هم تحقیر را نمی پسند د .ودر روایات تحقیر مومن از معاصی شمرده شده است . تحقیر اعضای خانواده چند اثر شوم دارد . شامل : کینه ،کوچک شدن شخصیت اجتماعی افراد ،مانع رشد اجتماعی ،مانع نزول خیر و برکات، رحمت خداوند ،گریز ازهمدیگر وپریشانی اعضای خانواده وگریز از پذیرش تربیت می باشد .

اما مراتب تحقیر شامل : مرتبه فکر _نگاه حقیرانه وکوچک به اعضای خانواده .مرتبه بیان  استفاده از کلمات تحقیر آمیز وتوهین است .مرتبه رفتار وکردار  رفتارها وبرخوردها توهین آمیز وکوچک کردن خانواده ها می باشد .

اما گناه تحقیر فرزندان والدین را از عظائم گناهان است واز تحقیر والدین به فرزندان شدید تر است .

واما تحقیر همسران همدیگر را از حیث خطر شدیدتر است . در عصر حاضرمنشا بسیاری از طلاقها وافسردگی ها وگریز ها از خانوادهتحقیر ها وشکستن شخصیتها ست.

ایشان در ادامه خطبه نخست اشاره داشتند که طلاق از گناهان بزرگ خانواده است که گریبان گیر بعضی خانواده ها گشته است .از کبائر گناهان طلاق است از اینکه کلید ده ها گناه می باشد وخود ثمره چندین خطا وخیانت وگناه است . در روایات شریف می فرماید : هیچ کاری نزد خداوند منفورتر از این که اساس خانه ای در اسلام باجدایی وطلاق ویران شود نیست .در بین حلالهای خداوند هیچ چیزی در پیشگاه او نا خوشایند تر از طلاق نیست .«تفسیر نمونه ج 24 ص23»

اگر با ازدواج وارتباط دو زوج نعمت وبرکت ورحمت خدا بر بنده می رسد با طلاق هم نعمت برکت ورحمت وشفاعت قطع می شود .فکر طلاق وگفتار وعمل طلاق همه معصیت وآثار مخرب وظالمانه بی شمار طلاق می باشد . در طلاق آبرو هامی رود ودلهامی شکندو اموال هزینه می شود .خطر بزرگ برای امنیت اخلاقی جامعه و آسیب برای بهداشت روانی اعضای خانواده است .

اما اگر خانواده ای به ناچار در گیر طلاق شد در مسائل بی عفتی طلاق لازم وگریزناپذیر است .در چنین مواردی باید اخلاق وانصاف طلاق مراعات شود .

درآیه 228سوره مبارکه بقره می فرماید : « الطلاق مرتان فامساک بمعروف او تسریح باحسان » طلاق دو نوع است یا به صورت نیکو نگه داری شود (درایام عده ) یا نگهداری نشده با احسان وبخشش مال همسر بدون غضب و آزار وبا حفظ آبرو واحترام طلاقش بدهند .

ایشان در خطبه دوم به مناسبتهای هفته  اشاره نمودند که شامل  :  اول اردیبهشت ماه روز بزرگداشت شاعر معاصر سعدی شیرازی ، دوم اردیبشت ماه  تاسیس سپاه پاسداران در سال 1358توسط حضرت امام،سالروز اعلام انقلاب فرهنگی درسال 1359  وروز زمین پاک  که امام رحمه الله علیه در این رابطه می فرمایند :« سپاه پاسداران بازوی دفاعی نظام دینی وپشتوانه امنیتی ودفاع انقلاب و شجره پر برکت وماندگار و از باقیات صالحات محسوب می شود»

سپاه لشگر آرامبخش برای ایران اسلامی وخطر ساز وغصه آور برای دشمنان ایران اسلامی است .

واما در مسائل بین المللی در چرخش وپیچ تاریخی یکی از نقطه های حساس جهان عربستان سعودی  می باشد.23%جمعیت عربستان زیر خط فقر است در حالی که اولین کشور صادر کنندهنفت جهان بشمار میرود .رتبه آزادی سیاسی آن کشور زیر صفر است .انتخاب شوراها ی شهر مستقیم وغیر مستقیم توسط پادشاه صورت می گیرد . کمترین آزادی عقیده ونظررا به مذاهب و اقلیت ها نمی دهند .